W minionym tygodniu odbyła się akcja „Posesja”, której celem kontrola czystości i porządku w mieście. Zespoły składające się z przedstawicieli straży miejskiej, policji, spółdzielni mieszkaniowych i zarządców budynków mieszkalnych w większości rejonów miasta zastały ład i porządek. Są jeszcze jednak tereny, które wymagają dużego wkładu i zaangażowania właścicieli czy zarządców.
Strażnicy miejscy dokładnie skontrolowali tereny i z tych zanieczyszczonych sporządzali dokumentację oraz wyznaczali terminy uprzątnięcia zanieczyszczeń.
Przez 5 dni zespoły sprawdzały tereny pod względem czystości i wyposażenia budynków mieszkalnych i użytkowych w pojemniki na odpady komunalne. W wyniku przeprowadzonych działań ujawniono 53 miejsca wymagające natychmiastowego uprzątnięcia a będących w administrowaniu:
- Zarządu Budynków Komunalnych – 12
- Departamentu Zarząd Dróg - 12
- Departamentu Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji - 1
- Referatu Gospodarki Komunalnej - 2
- Tereny prywatne – 12
- MOSiR – 1
- Zarządcy Nieruchomości – 6
- Zarządu Zieleni Miejskiej – 3
- Miasta Elbląg - 4
We wszystkich tych przypadkach właściciele bądź zarządcy zostali zobowiązani do usunięcia nieczystości w terminie 14 dni. Po tym czasie zostanie przeprowadzona rekontrola przez strażników miejskich i w skrajnych przypadkach zostaną wyciągnięte sankcje karno-administracyjne.
Karolina Wiercińska, Straż Miejska w Elblągu
Polski Związek Działkowców
Stowarzyszenie Ogrodowe
Okręg w Elblągu